پیام تسلیت فدراسیون جهانی شمشیربازی در پی درگذشت احمد اکبری جاوید

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، متاسفانه در فدراسیون جهانی شمشیربازی با خبر شدیم که احمد اکبری جاوید از جمهوری اسلامی ایران در 17 اکتبر 2022 درگذشت. وی از سال 2012 تا 2016 عضو شورای جانبازان FIE بود.

آقای جاوید در 10 فوریه 1947 به دنیا آمد و هفت دهه از عمر خود را در شمشیربازی گذراند. او برای ایران در مسابقات فلوره انفرادی و تیمی و سابر تیمی در بازی‌های المپیک تابستانی مونترال ۱۹۷۶ شرکت کرد. او در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ در تهران، برنده مدال‌های طلا و برنز در فلوره و سابر بود. وی علاوه بر بسیاری از دستاوردهای دیگر در مسابقات بین المللی و آسیایی، مدال برنز فلوره انفرادی مردان و مسابقات سابر تیمی را در مسابقات قهرمانی پیشکسوتان آسیا 2017 دریافت کرد.

وی از سال 1993 تا 1998 و 2009 تا 2011 به عنوان دبیرکل فدراسیون شمشیربازی ایران فعالیت کرد و عضو کمیسیون پیشکسوتان کنفدراسیون شمشیربازی آسیا بود. او سال ها به عنوان داور بین المللی فویل کار کرد.

آقای جاوید دپارتمان شمشیربازی را در وزارت ورزش ایران تأسیس کرد و از سال 1370 تا 1388 مسئولیت آن را بر عهده داشت و از سال 1368 تا 1378 ریاست اداره شمشیربازی استان تهران را بر عهده داشت و در طول زندگی خود نیز نقش های متعدد دیگری در ایران داشت از جمله ریاست اداره ورزش دانشگاهی ایران. وی از سال 1372 تا 1388 به عنوان استاد ورزش در دانشگاه پلی تکنیک امیر کبیر، از سال 1389 تا 1396 ریاست کمیته آموزش ایران و مربی تیم ملی فویل ایران را بر عهده داشت.

در بیانیه ای از سوی فدراسیون شمشیربازی ایران آمده است: « اکبری جاوید مربی بود که تمام عمر خود را در شمشیربازی و ورزش سهیم کرد» و «او خستگی ناپذیر، سخاوتمندانه و با مهربانی بی‌پایان به همه کسانی که در شمشیربازی و ورزش کمک و مشاوره می‌خواستند کمک، حمایت و انگیزه داد».
فدراسیون جهانی شمشیربازی صمیمانه تسلیت خود را به خانواده و دوستان احمد اکبری جاوید، فدراسیون شمشیربازی ایران و کنفدراسیون شمشیربازی آسیا ابراز می دارد. ما عمیق ترین همدردی خود را با آنها در این دوران سخت ابراز می کنیم.

همچنین ببینید

صعود همه ملي پوشان سابر ايران در رنكينگ جهاني/ علي پاكدامن چهارم شد/ايران تيم هفتم جهان  

طبق اعلام رده بندي جديد شمشيربازان جهان، علي پاكدامن با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاده أست، در اين رده بندي سايرنمايندگان ايران هم صعود داشتند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي،  فدراسیون بین المللی شمشیربازی رنکینگ جهانی بازیکنان و تیم های اسلحه سابر را بر اساس نتایج به دست آمده که در جام جهانیمجارستان اعلام کرد. بر این اساس علی پاکدامن كه در اين جام موفق به كسب مدال برنز شد با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاد. محمد رهبری همتوانست جایگاه ۲۸ خود در رنکینگ جهانی را تثبیت کرد.  محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران هم در رنكينگ جهاني جديد صعود داشتند. جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است: * علی پاکدامن: رده ٤ (او پیش از این در جایگاه ٥ قرار داشت) محمد رهبری: رده ۲۸ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت) محمد فتوحی: رده ٦٩ (او پیش از این در رده ٧٣ قرار داشت) * فرزاد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این در جایگاه ٩١ قرار داشت) همچنين در بخش تيمي رنكينگ جهاني، تيم ملي ايران همچنان هفتم جهان است. در جریان جام جهانی شمشیربازی مجارستان پاکدامن سوم شد، رهبری صاحب جایگاه ٢٢ شد، باهر ارسباران در رده ٣٥ ایستاد وفتوحی هم جایگاه ٤٠ را به خود اختصاص داد. در بخش تیمی هم تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رده ششم قرار گرفت.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی