ملی پوش شمشیربازی: یک زوج ورزشکار زندگی راضی کننده‌ای دارند

پوررحمتی گفت: در کنار همسرم برای رسیدن به اهداف خود در رشته شمشیربازی تمرین می‌کنم.

مهسا سادات پوررحمتی عضو تیم ملی شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: از ۱۴ سالگی وارد تیم ملی شمشیربازی شدم و از ۱۵ سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان در اسلحه اپه درآمدم. ۱۴ سال است که عضو تیم ملی هستم. حدود ۱۰ سال متوالی است که در مسابقات شمشیربازی بانوان اول می‌شوم.

او افزود: قبل از ورود به رشته شمشیربازی در رشته‌های سنگ نوردی و تکواندو فعالیت می‌کردم. آن زمانی که وارد رشته شمشیربازی شدم به تازگی این رشته در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده بود. یکی از آشنایان، من را شمشیربازی آشنا کرد.

پور رحمتی گفت: در مسابقات زیادی از جمله آسیایی، جهانی، جایزه بزرگ جهانی و وردکاپ شرکت کردم و اولین مدال شمشیربازی ایران را در رده سنی زیر ۲۳ سال در آسیا کسب کردم. نفر اول باشگاه‌های آسیا و مسابقات بین المللی شدم. این‌ها از جمله مهم‌ترین دستاورد‌ها من در رشته شمشیربازی بانوان است. در حال حاضر حدود ۱۶ مدال آسیایی و بین المللی دارم.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: قبل از تعطیلی اردو‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا من و دیگر ملی پوشان در اردو‌های تیم ملی شمشیربازی برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک حضور داشتیم. در این رقابت‌ها ۱۱ نفر از بهترین های آسیا حضور خواهند داشت.

او افزود: با تعطیلی اردو‌ها و تعویق مسابقات به منازل خود بازگشتیم. قرار است مسابقات انتخابی المپیک از اواخر فرودین تا اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

در کنار همسرم تمرین می‌کنم

پوررحمتی گفت: در طول تعطیلی اردو‌ها در خانه تمرین می‌کنم، چون رشته ورزشی محمد رحیمی همسرم  هم شمشیربازی است. او هم در تیم ملی حضور دارد هر روز با یکدیگر تمرین شمشیربازی می‌کنیم.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: زندگی ورزشی برای یک زوج ورزشکار بسیار خوب و راضی کننده است.

او افزود: گاهی اوقات همسرم در اردو است و من در خانه برخی زمان ها هم جای  ما عوض می شود. تنها سختی این زندگی فقط دوری از هم در زمان اردوها است. در این زمانی که همسرم کنارم نیست سعی می‌کنم با ورزش خودم را سرگرم کنم.

پوررحمتی گفت: مربی تیم از راه دور تمرینات من و دیگر ملی پوشان را ارزیابی ی‌کند. هر روز ورزش را در برنامه خود دارم، شمشیربازی رشته‌ای است که نیاز به تمرین مداوم و کار ۲ نفره دارد و حتما باید سرعت دستان شمشیرباز  زیاد و دید او قوی باشد. هدف گیری نیز ملزم به تمرین مداوم شمشیرباز است.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: هر ورزشکاری هدفش رسیدن به بالاترین مقام در رشته ورزشی اش است. من نیز هدفم این است که در رشته شمشیربازی موفق عمل کنم.

او با اشاره به تعویق المپیک گفت: تعویق المپیک فرصتی برای آمادگی بیشتر ورزشکار است. سعی می‌کنم به شکل مثبت به این اتفاق فکر کنم.

همچنین ببینید

پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در المپیک شد  

طبق توافقات صورت گرفته میان فدراسیون شمشیربازی و پیمان فخری، این مربی هدایت تیم ملی اسلحه سابر در بازی های المپیک را برعهده خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رایزنی های فدراسیون با پیمان فخری برای هدایت تیم ملی اسلحه سابر در نهایتمنجر به توافق طرفین در این زمینه شد. بر این اساس، سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پیمان فخری خواهد بود. به همین منظور این مربی تا یک ماه دیگر برای مذاکرات نهایی ‌و‌ آغاز به کار رسمی به ایران سفر می کند. تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای دومین بار در بازی های المپیک شرکت می کند، هدایت این تیم در بازی های ۲۰۲۰ توکیو هم برعهده پیمان فخری بود. پیمان فخری سال ها هدایت تیم ملی اسلحه سابر را بر عهده داشت. حضور نمایندگان شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بازی هایالمپیک لندن و ریو هم‌با هدایت او انجام شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی