وضعیت سابریست‌های ایران نگران کننده نیست

وضعیت سابریست‌های ایران نگران کننده نیست

با وجود اینکه سابریست‌ها مدتی است تمرینات شمشیربازی انجام نمی‌دهند اما از لحاظ حفظ آمادگی جسمانی توانسته اند رضایت سرمربی تیم ملی را جلب کنند.

به گزارش ایسنا،شمشیربازی در اواخر سال ۹۸ موفق شد سهمیه المپیک خود را قطعی کند و چهار سابریست ایران جزو مسافران المپیک توکیو قرار گرفتند.

 سابریست ها در جام جهانی ورشو لهستان سهمیه گرفتند و پس از آن در جام جهانی لوکزامبورگ شرکت کردند. پس از آن به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، تمام رویدادهای شمشیربازی لغو شد.

 از اواخر اسفند که ملی پوشان به ایران برگشتند دیگر نتوانستند تمرینات شمشیربازی خود را داشته باشند. حتی در آخرین اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم  فعالیت ۳۰ رشته ورزشی مجاز شد اما شمشیربازی جزو این رشته ها نبود. پیمان فخری سر مربی تیم ملی سابر ایران در گفت‌وگو با ایسنا در باره اینکه نگرانی بابت آمادگی ملی پوشان دارد یا خیر تصریح کرد: شمشیربازی جزو رشته‌های پر خطر نیست اما چون در آن ضربات رد و بدل می شود و دو ورزشکار کمی نزدیک هم می شوند در فاز اول رشته های ورزشی که فعالیتشان مجاز شد، قرار نگرفت. البته سابریست ها به طور مرتب تمرینات خود را دریافت می کنند و سعی می کنیم بیشترآمادگی آنها را حفظ کنیم. چون سهمیه المپیک را که گرفته ایم و عجله ای نداریم. خوشبختانه ورزشکاران هم تمریناتی که برای حفظ آمادگی شان است را انجام می دهند و شرایط خوبی دارند و از این بابت نگران نیستیم

همچنین ببینید

فدراسيون جهاني شمشيربازي سهميه المپيكي ايران را تاييد كرد/ حضوردر بخش تيمي و انفرادي  

فدراسيون جهاني شمشيربازي فهرست تيم هاي المپيكي اين رشته را نهايي و اعلام كرد، بر اين اساس نام تيم اسلحه سابر مردان ايرانوارد فهرست المپيكي هاي اين اسلحه شد و در بخش انفرادي هم ايران سه نماينده خواهد داشت.  به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي، فدراسيون جهاني شمشيربازي با توجه به اتمام فصل رويدادهاي گزينشي المپيك ولحاظ كردن امتياز تيم هاي شركت كننده و همچنين رنكينگ جهاني، فهرست تيم هاي المپيكي شده در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و بانوان را نهايي و اعلام كرد. بر اين اساس نام تيم ملي اسلحه سابر مردان ايران در فهرست تيم هاي المپيكي اين اسلحه قرار گرفته است. تيم ايران سهميه خود را درجريان جام جهاني مجارستان قطعي كرد كه با توجه به فهرست اعلام شده، از طرف فدراسيون جهاني هم تاييد رسمي شده است. رقابت هاي شمشيربازي المپيك در هر اسلحه با حضور ٨ تيم برگزار مي شود. ايران در كنار كره جنوبي، آمريكا، مجارستان، فرانسه،ايتاليا، مصر و كانادا تيم هاي حاضر در اسلحه سابر مردان هستند. رقابت هاي شمشيربازي المپيك در بخش انفرادي هم برگزار مي شود. بر اساس فهرست اعلام شده توسط فدراسيون جهانيشمشيربازي، ايران به واسطه سهميه تيمي كه در اختيار دارد، در بخش انفرادي اسلحه سابر بازي ها سه نماينده خواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی