محمد رهبری: وزیر ورزش ترکیه با دیدن اختلاف، سالن را ترک کرد

محمد رهبری در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار داشت: هرچند کمبودهایی از نظر امکانات در در قونیه وجود داشت، اما در کل شرایط بد نبود و باید تاکید کنم که سطح کیفی رقابت‌های شمشیربازی و البته مسابقات اسلحه سابر بالا بود. ترکیه‌‌ای‌ها در بخش انفرادی از شرایط میزبانی خود استفاده کردند و با اعمال نفوذ در تصمیمات داوران به مدال طلا رسیدند، اما در بخش تیمی نشان دادیم که سطح فنی سابر ایران خیلی بالاتر از ترکیه است و هر چقدر هم بخواهند از نفوذ داوری بهره ببرند، باز هم حریف ایران نخواهند بود و در پایان هم با اختلاف زیاد پیروز شدیم. حتی روز فینال وزیر ورزش ترکیه به سالن آمد، اما پس از دیدن اختلاف محل مسابقه را ترک کرد.

وی افزود: در بخش انفرادی علی پاکدامن به مدال نقره و من هم به مدال برنز رسیدم. مدال طلای بخش تیمی هم را مقتدرانه گرفتیم تا با کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز عملکرد قابل قبولی در بازی‌های کشورهای اسلامی ثبت کنیم.

سابریست تیم ملی شمشیربازی درخصوص عملکرد کادرفنی در این بازی‌ها، تصریح کرد: در کسب هر موفقیت بازیکنان و مربیان همراه با هم تلاش می‌کنند و این مدال‌ها نتیجه زحمات امین قربانی و دیگر مربیان تیم ملی شمشیربازی است. البته در بازی‌های کشورهای اسلامی علاوه بر قربانی، پیمان فخری که از دلسوزان شمشیربازی و اسلحه سابر است کمک زیادی در راه کسب این مدال‌ها انجام داد.

رهبری در پایان با اشاره به حمایت مسئولان از شمشیربازی و به ویژه سابر، خاطرنشان کرد: ما با عملکردمان در بازی‌های کشورهای اسلامی نشان دادیم که تمام تلاش خود را کردیم و اکنون نوبت مسئولان است تا با حمایت‌های خود به ما دلگرمی دهند. همین که مسئولان پاداش‌هایی که اعلام شده بود را بپردازند، راضی هستیم و چیز بیشتری نمی‌خواهیم. امیدوارم هوای شمشیربازی را داشته باشند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

انتخابی زون آسیا – فجیره/ عملکرد نمایندگان ایران در روز نخست؛ محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد

زهرا کارگر و محمد اسماعیلی دو نماینده ایران در روز نخست مسابقات شمشیربازی انتخابی زون …

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی