بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی اسلحه سابر/ کیومرث هاشمی: امیدوارم شمشیربازی در المپیک باعث شادی مردم شود

کیومرث هاشمی وزیر ورزش همراه با سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با حضور در آکادمی ملی المپیک از اردوی تیم ملی اسلحه سابر بازدید کرد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، بازدید کیومرث هاشمی از اردوی تیم ملی اسلحه سابر امروز (شنبه ۱۶ تیر) انجام شد.

پیمان فخری: المپیک یک مدال به شمشیربازی ایران بدهکار است 

در این بازدید پیمان فخری سرمربی تیم ملی اسلحه سابر گزارشی از این تیم ارائه کرد و گفت: بچه ها یک سال و نیم مسابقات سختی را پشت سر گذاشتند. همین که تیم هایی مانند چین، ژاپن و قزاقستان نتوانستند آنها را بگیرند، نشان از اهمیت بالای کار ملی پوشان دارد.
بايد از امين قرباني هم قدرداني كرد.

وی ادامه داد: اين تيم مدني بدون سرمربی بود اما در یک ماه و نیم گذشته تمرینات خوبی داشتيم، سریع توانستیم کار را جمع کنیم و الان در شرایط خوبی هستیم.

فخری خاطرنشان کرد: المپیک یک مدال به شمشیربازی ما بدهکار است، اینکه در طالع این بچه ها چه نوشته شده است را نمی دانم اما حتما به بلوغ لازم برای کسب مدال رسیده اند. در یک سال گذشته هم با نتایجی که کسب کردند، نشان دادند کسب مدال دور از دسترس نیست.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر با بیان اینکه در آن مسابقه‌ای هم که پاکدامن مدال گرفت، تمام قهرمانان جهان حضور داشتند و حداقل سه قهرمان جهان و المپیک را شکست داد، گفت: امیدوارم در المیپک هم همه چیز دست به دست هم بدهد و مدال ارزشمندی را کسب کنیم. در ١٢ سال گذشته چشم به این مدال دوخته ایم و همه زحمت کشیده اند و اميدوارم این اتفاق بیفتد.

صحبت ملی پوشان با وزیر ورزش 

همچنین علی پاکدامن گفت: ما همیشه از وزارت ورزش طلبکار بودیم و تنها  دوره ای که ذهن مان دیگر درگیر پاداش ها نیست، در دوره وزارت شما بوده است. در این ٢٠ سالی که ورزش کردم، زمان وزارت شما یکی از بهترین دوران حرفه ای ورزشم بوده است. 

وی تصریح کرد: ما در شمشیربازی ایران همه کار کرده ایم. در المپیک ٢٠١٦ چهارم شدیم و در جام جهانی هم اول شدیم. خود ایتالیا را در کشورش شکست دادیم و در ادامه مجارستان را هم بوديم. يك برند در شمشیربازی دنیا شده ایم و فکر می‌کنم این برند فقط یک مدال المپیک کم دارد. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

محمد رهبری دیگر ملی پوش اسلحه سابر نیز در اين بازديد تاكيد كرد كه حمایت‌های وزارت ورزش و آقای هاشمی برای ملی‌پوشان انگیزه‌بخش بوده است.

تقدیر پورسلمان از وزیر ورزش: حمایت ها باعث اتفاقات خوبی شد

در ادامه این بازدید، دکتر علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی نیز گزارشی از وضعیت ملی پوشان اسلحه سابر و مسیر آنها تا رسیدن به المپیک ارائه کرد.

وی گفت: از وزیر ورزش و جوانان و معاون محترم‌شان تشکر می‌کنم. در این مدت ما در حمایت کامل بودیم و ما به این مرحله رسیدیم که سهمیه بگیریم ک امیدوارم بتوانیم در مسابقات مدال‌آوری نیز بکنیم.

پورسلمان تاکید کرد که حمایت های وزارت ورزش باعث اتفاقات خوبی در شمشیربازی شد. 

کیومرث هاشمی: امیدوارم شمشیربازی در المپیک باعث شادی مردم شود 

کیومرث هاشمی وزیر ورزش نیز در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: شمشیربازی تنها رشته‌ای است که به صورت تیمی در المپیک پاریس حضور دارد، البته در ادوار گذشته والیبال و بسکتبال داشتیم که شما جایشان را گرفتید.

وی تصریح کرد: یک فرصت طلایی در پیش است که بتوانیم کسب مدال کنیم، البته نمی خواهیم‌ با صحبت های مان بار روانی ایجاد کند، ورزشکار راه خودش را باید برود و گوش به فرمان کادر فنی باشد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: نتیجه هرچه شد ما می‌پذیریم. مدال ارزشمند است اما مدالی که گرفته می‌شود کمک به توسعه آن ورزش خواهد کرد. ماهیت مدال آوری در آوردگاه‌هایی مثل المپیک همین است. 

هاشمی تاکید کرد: از زحمات همه کادر فنی قدردانی می‌کنم و امیدوارم با روحیه مضاعف حضور پیدا کنند و دل مردم عزیزمان را شاد کنند.


هاشمی گفت: ورزش برد و باخت دارد، سعی براین بوده که رشته‌های ورزشی را حمایت کنیم. نیاز به توجه ویژه ای دارد به خصوص تجهیزات ورزشی که ابزار این رشته همین تجهیزات و شمشیرهای آنها است.


همچنین ببینید

میرزائیان مدیر روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی شد

مدیر روابط عمومی جدید فدراسیون شمشیربازی منصوب شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، طی …

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی