بررسی شرایط المپیکی شمشیربازی در حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک

در نشستی با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، شرایط شمشیربازی برای حضور در بازی های المپیک مورد بررسی قرار گرفت. 


به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در فاصله ۱۱۴ روز مانده به بازی های المپیک در نشستی مشترک میان مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با مسئولان فدراسیون شمشیربازی، وضعیت این رشته المپیکی بر اساس سهمیه تیمی به دست آمده در اسلحه سابر برای اعزام به بازی های ۲۰۲۴ پاریس مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهداف برگزاری جلسات با رشته‌های المپیکی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ وضعیت رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و تیراندازی مورد بررسی قرار گرفت و در ابتدای سال جدید نیز شرایط رشته شمشیربازی را با هدف حمایت و افزایش شانس موفقیت این رشته در بازی‌های المپیک برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این جلسات حمایتی است خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات لازم به منظور حضور موفق رشته‌های المپیکی صورت می گیرد. البته میزان موفقیت در رشته‌های مختلف، متفاوت است و انتظارات از رشته‌ها برای حضور در المپیک تفاوت دارد.

پس از صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی، گزارشی از وضعیت این رشته ارائه کرد و به تشریح شرایط این رشته در فاصله ۱۱۴ روز مانده تا شروع بازی‌های المپیک پرداخت.

پورسلمان با اشاره به در پیش بودن مسابقات «فجیره» به عنوان تنها رویداد باقی مانده جهت کسب سهمیه، از شانس بانوان ایرانی برای کسب سهمیه برای نخستین بار خبر داد.

همچنین ببینید

انتخابی زون آسیا – فجیره/ عملکرد نمایندگان ایران در روز نخست؛ محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد

زهرا کارگر و محمد اسماعیلی دو نماینده ایران در روز نخست مسابقات شمشیربازی انتخابی زون …

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی