بررسی برنامه های المپیکی شمشیربازی در حضور نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی با حضور در نشست «ارزیابی فدراسیون های کاندید حضور در بازی های المپیک»، وضعیت و برنامه های ملی پوشان این رشته را برای بازی های پاریس تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، نشست مشترک نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون شمشیربازی به منظور بررسی وضعیت این رشته برای حضور در بازی های المپیک پاریس امروز سه شنبه (۱۲ دی) در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. 

دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاور کمیته، محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته، محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته و علی رغبتی نماینده وزارت ورزش همراه با محسن بیرانوند ناظر کمیته در فدراسیون شمشیربازی در این نشست حضور داشتند. 

علیرضا پورسلمان رئیس و محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی با حضور در این نشست به تشریخ وضعیت و برنامه های پیش رو برای کسب سهمیه بازی های المپیک پاریس پرداختند. 

در این نشست پورسلمان ضمن مرور رویدادهای انتخابی المپیک که تاکنون تیم ملی اسلحه سابر در آنها شرکت داشته است، بر موقعیت خوب این تیم در رنکینگ جهانی تاکید کرد.

او با یادآوری اینکه تیم ملی اسلحه سابر ایران در رنکینگ جهانی با با ۲۴۰ امتیاز در رده ششم است در حالیکه ژاپن با 20 امتیاز کمتر در رده هشتم قرار دارد، گفت که ایران به کسب سهمیه تیمی بسیار نزدیک است. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: به منظور حفظ این اختلاف امتیاز و بهبود وضعیت خود، در ماه های آینده ملی پوشان اسلحه سابر به سه رویداد کلاس A گرجستان (بهمن)، ایتالیا (اسفند) و مجارستان (فروردین) اعزام می شوند. هفته آینده هم دو نفر از ملی پوشان مان راهی مسابقات تونس خواهند شد. 

پورسلمان با تاکید بر اینکه شمشیربازی در بخش اسلحه سابر مردان حتما صاحب سهمیه تیمی می شود نسبت به وضعیت دو اسلحه سابر بانوان و اپه مردان هم ابراز امیدواری کرد. 

همچنین در این نشست محسن وحدانی بر لزوم توجه به بحث تجهیزات شمشیربازی به منظور مهیا شدن شرایط برای برگزاری کمپ بین المللی در ایران تاکید کرد. 

محسن بیرانوند ناظر کمیته ملی المپیک در فدراسیون شمشیربازی هم گزارشی از وضعیت کلی این رشته به ویژه در بخش اسلحه سابر مردان ارائه کرد و خواستار حمایت های بیشتر شد. 

در جریان این نشست دکتر مناف هاشمی بر نگاه حمایتی کمیته ملی المپیک از فدراسیون شمشیربازی به عنوان یکی از رشته های حاضر در گروه دوم تاکید کرد و گفت: در این نشست و با طرح موضوعات کارشناسی، نسبت به شرایط شمشیربازی امیدوارتر شدیم. تلاش این است شمشیربازی به سهمیه کامل تیمی دست پیدا کند. به طور حتم رشته ها و تیم هایی که سهمیه می گیرند را رها نمی کنیم و حمایت ها را ادامه می دهیم. 

همراهی برای اخذ ویزا جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه و همچنین تامین تجهیزات، دیگر مواردی بود که از سوی نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بر آنها تاکید شد.

همچنین ببینید

انتخابی زون آسیا – فجیره/ عملکرد نمایندگان ایران در روز نخست؛ محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد

زهرا کارگر و محمد اسماعیلی دو نماینده ایران در روز نخست مسابقات شمشیربازی انتخابی زون …

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی