تاکید پورسلمان بر رشد همزمان هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه در دیدار با دبیر کل کمیته ملی المپیک


به گزارش روبط عمومی فدراسیون شمشیربازی، نشست‌های تخصصی فدراسیون‌های داوطلب اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو با حضور دکترسید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان، دکتر نصرالله سجادی، مشاور رئیس، سید محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته، دکتر مریم کاظمی پور، معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، دکترعلی رغبتی، مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی و حرفه‌ای و پورسمان، سرپرست فدراسیون شمشیربازی و محسن وحدانی، دبیر کل این فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر سید مناف اظهار داشت: در ادامه نشست‌های سازنده‌ای که تاکنون در خصوص فدراسیون‌های داوطلب اعزامی به بازی‌های هانگژو داشته‌ایم از سوی مرکز نظارت و آکادمی ملی المپیک هماهنگی و برنامه‌ریزی خوبی با فدراسیون‌های داوطلب شده است تا برخی از دغدغه‌های این عزیزان برطرف شود و امروز نیز میهمان مسئولان فدراسیون شمشیربازی هستیم تا از برنامه ها، وضعیت مدال آوری ودغدغه های این عزیزان بیشتر آشنا شویم.

در ابتدای جلسات علیرضا پورسلمان، سرپرست فدراسیون شمشیربازی ضمن ارائه برنامه های در دست اقدام فدراسیون در راستای رشد همزمان هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه عنوان داشت: شمشیربازی همچون گذشته در بازیهای آسیایی هانگژو مدال آور خواهد بود.

در ادامه محسن وحدانی دبیر فدراسیون نیزدر قالب پاور پوینت برنامه های اردویی و اعزام تیم‌های ملی مختلف شمشیربازی در قالب یک برنامه ریزی منسجم جهت حضور در رقابت‌های پیش رو تا 7 ماه آینده و بخصوص بازی‌های آسیایی هانگژو را ارائه داد و عنوان داشت: با توجه به داشتن 6 تیم ملی همزمان، خواستار حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیته در تخصیص بودجه به فدراسیون هستیم بخصوص که شمشیر بازی جزو رشته هایی است که تجهیزات هم دارد و از ماه های آینده باید در رقابت های کسب سهمیه المپیک حضور یابد.

به روز سازی تجهیزات،کمبود سالن اختصاصی و تامین بودجه تیم های اعزامی از مهمترین موارد ذکر شده در این جلسه بود.

همچنین ببینید

صعود همه ملي پوشان سابر ايران در رنكينگ جهاني/ علي پاكدامن چهارم شد/ايران تيم هفتم جهان  

طبق اعلام رده بندي جديد شمشيربازان جهان، علي پاكدامن با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاده أست، در اين رده بندي سايرنمايندگان ايران هم صعود داشتند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي،  فدراسیون بین المللی شمشیربازی رنکینگ جهانی بازیکنان و تیم های اسلحه سابر را بر اساس نتایج به دست آمده که در جام جهانیمجارستان اعلام کرد. بر این اساس علی پاکدامن كه در اين جام موفق به كسب مدال برنز شد با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاد. محمد رهبری همتوانست جایگاه ۲۸ خود در رنکینگ جهانی را تثبیت کرد.  محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران هم در رنكينگ جهاني جديد صعود داشتند. جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است: * علی پاکدامن: رده ٤ (او پیش از این در جایگاه ٥ قرار داشت) محمد رهبری: رده ۲۸ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت) محمد فتوحی: رده ٦٩ (او پیش از این در رده ٧٣ قرار داشت) * فرزاد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این در جایگاه ٩١ قرار داشت) همچنين در بخش تيمي رنكينگ جهاني، تيم ملي ايران همچنان هفتم جهان است. در جریان جام جهانی شمشیربازی مجارستان پاکدامن سوم شد، رهبری صاحب جایگاه ٢٢ شد، باهر ارسباران در رده ٣٥ ایستاد وفتوحی هم جایگاه ٤٠ را به خود اختصاص داد. در بخش تیمی هم تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رده ششم قرار گرفت.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی