با حضور پورسلمان؛ غلامی رئیس هیات شمشیربازی کردستان شد

مجمع انتخابات رئیس هیات شمشیربازی کردستان روز دوشنبه با حضور “علیرضا پورسلمانی” سرپرست فدراسیون شمشیربازی کشور و سایر اعضای رسمی در سنندج برگزار و “علیرضا غلامی” با کسب ۱۲ رای از ۱۲ رای ماخوذه، به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

راه اندازی پیست و توسعه زیرساخت‌های ورزش شمشیربازی و برگزاری دوره های آموزشی مربیگری از جمله برنامه های اعلام شده از سوی غلامی برای اجرا در تقویم سالانه این هیات بود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی هم در این نشست اظهار کرد: شمشیربازی در ابتدایی‌ترین دوره المپیک وجود داشته و یکی از رشته‌های خوش‌مدال است و کسب مدال در این رشته ورزشی در المپیاد استعدادهای برتر برای استان‌های کشور مهم است.

علیرضا پورسلمانی از رییس جدید هیات شمشیربازی کردستان خواست در امر آموزش و توسعه این رشته ورزشی با جدیت تلاش کند و افزود: امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و تلاش هیات شمشیربازی و بکارگیری و شکوفایی استعدادهای این خطه، شاهد مدال‌آوری ورزشکاران استان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

وی ادامه داد: بالا بودن کسب مدال در المپیادها و مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان، نشان می دهد جزو رشته های خوش مدال هستیم و می توان با برنامه‌ریزی در شمشیربازی به سکوهای بین‌المللی و قهرمانی برسیم.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی بر لزوم همکاری و مشارکت هیات با آموزش و پرورش و بسیج و شهرداری در بحث توسعه زیرساخت و تجهیزات این رشته ورزشی تاکید کرد و یادآور شد: ما نیز آمادگی داریم دوره‌های مربی‌گری و داوری را با استفاده از ظرفیت فدراسیون و استان‌های همجوار در کردستان برگزار کنیم تا تعداد مربیان و داوران در استان به حد کفایت برسد.

پورسلمانی با اشاره به کمک‌های مالی فدراسیون به هیات شمشیربازی استان در گذشته و تلاش برای ادامه این کمک‌ها، اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان نیز در بحث تجهیز سالن و امکانات به هیات کمک کند تا در چهار سال آینده قهرمانانی در این رشته ورزشی تحویل کشور دهیم.

سالن در اختیار هیات شمشیربازی قرار می‌گیرد

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم با بیان اینکه این اداره کل از هیات شمشیربازی با تمام توان حمایت می‌کند، افزود: بیش از ۱۰ سال است این هیات در استان فعال است ولی نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در رشته شمشیربازی برسیم.

فعال سازی هیات شهرستان‌ها، استعدادیابی، تکمیل کادر هیات، میزبانی مسابقات و حضور در لیگ‌های کشوری و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربی‌گری و داوری، از جمله خواسته‌های سایه‌ میرصادقی از رییس جدید هیات شمشیربازی استان بود.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت فدراسیون، مجوز برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری در استان اخذ شود و ادامه داد: امسال در المپیاد استعدادهای برتر، موفقیتی در رشته شمشیربازی نداشتیم ولی امیدواریم سال آینده جبران شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: سالن و مکان خوبی در اختیار هیات قرار می دهیم تا شاهد پیشرفت در این رشته ورزشی باشیم.

همچنین ببینید

پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در المپیک شد  

طبق توافقات صورت گرفته میان فدراسیون شمشیربازی و پیمان فخری، این مربی هدایت تیم ملی اسلحه سابر در بازی های المپیک را برعهده خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رایزنی های فدراسیون با پیمان فخری برای هدایت تیم ملی اسلحه سابر در نهایتمنجر به توافق طرفین در این زمینه شد. بر این اساس، سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پیمان فخری خواهد بود. به همین منظور این مربی تا یک ماه دیگر برای مذاکرات نهایی ‌و‌ آغاز به کار رسمی به ایران سفر می کند. تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای دومین بار در بازی های المپیک شرکت می کند، هدایت این تیم در بازی های ۲۰۲۰ توکیو هم برعهده پیمان فخری بود. پیمان فخری سال ها هدایت تیم ملی اسلحه سابر را بر عهده داشت. حضور نمایندگان شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بازی هایالمپیک لندن و ریو هم‌با هدایت او انجام شد. 

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی