قربانی:تیم سابر نباید پشت نقره جام‌جهانی الجزایر پنهان شود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی و به نقل از ایسنا، تیم ملی شمشیر بازی ایران در اولین  جام جهانی فصل جدید مسابقات توانست مدال نقره تیمی را بگیرد. این مدال شروع خوبی برای سابر ایران بود اما نکته این است، با توجه به اینکه تیم ها دنبال گرفتن سهمیه تیمی المپیک هستند، بنابراین رقابت هر چه جلوتر بود، سخت‌تر می‌شود و نباید تیم های دیگر را دست کم گرفت.

امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بعد از مدال نقره جام جهانی به نظر می رسد توقعات برای شکست تیم های قدرتمند بالا رفته است و یک مقدار برای از پیش برنده بودن، زود نیست؟ تاکید کرد: تیم سابر ایران هیمشه در مسابقات حساس خودش را نشان داده و تمام تلاش را کرده است که دل مردم را شاد کند. جام جهانی الجزایر اولین مسابقه فصل بود و به لحاظ روانی بازیکنان را بالا برد. حواشی غیر منصفانه، ترس نتیجه نگرفتن را در بچه های ما ایجاد کرده بود اما این مدال مقداری فشار را از روی تیم برداشت.

او ادامه داد: نتیجه‌ای که به دست آمد خیلی خوب بود و تیم های قدرتمندی چون مجارستان و آلمان را شکست دادیم و بچه ها بی نظیر بودند اما نباید پشت این مدال پنهان شویم. جام جهانی الجزایر اولین مسابقه فصل بود و هنوز خیلی کار داریم و به هیچ عنوان نباید توقع غیر منطقی از این تیم داشته باشیم و تیم را خیلی بالا ببریم. بعد ممکن است ضعف هایی داشته باشیم و تیم افت کند. باید با برنامه جلو برویم امکانات لازم  را در اختیار داشته باشیم. این طور نیست که حالا چون یک مدال گرفتیم همه تیم ها را شکست می دهیم. شمشیربازی رشته ای است که از پیش نمی توان تعیین کرد کدام تیم برنده است. توقعات باید به جا باشد اما غیر منطقی نباشد.

*فکر نکنیم بقیه تیم‌ها نشسته‌اند و کاری نمی‌کنند

قربانی در مورد اینکه رقابت هر چه جلوتر می رود سخت‌تر می‌شود و هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت، تاکید کرد: هیچ تیمی دیگر دست و پا بسته نیست. ما در آسیا حریفان قدرتمندی چون کره جنوبی و ژاپن داریم. این تیم ها وقتی وارد مسابقه می شوند با تیم کامل مردان و زنان به همراه تیم چند مربی وتیم پزشکی می آیند. ما بدون امکانات، نقره جام جهانی را گرفتیم و بچه ها با غیرتشان جلو می روند. ما به غیر از کره جنوبی و ژاپن، تیم چین را هم به عنوان رقیب قدرتمند داریم و فکر نکنیم بقیه نشسته اند و کاری نمی‌کنند. یک مقدار تعلل کنیم بقیه تیم ها از ما جلو می‌افتند.

 او افزود: تیم سابر جوان گرایی کرد و سپس درگیر حواشی بود که از لحاظ روانی روی بازیکنان تاثیر گذاشت. الان داریم کم کم به روزهای اوج بر می‌گردیم و البته باید ملزوماتی مثل کامل شدن کادرفنی و به روز شدن تغذیه و وجود رواشناس فراهم شود. در همین جام جهانی الجزایر با اینکه ژاپن مدال نگرفت اما با تیم کامل (ورزشکاران، مربیان، کادر پزشکی) هم در بخش مردان و هم زنان شرکت کرد اما ما از این امکانات دور هستیم. تیم سابر نشان داد پتانسیل کسب مدال دارد و باید از الان به فکر این تیم بود و حمایت شود، اینکه سه ماه مانده به مسابقه به فکر بیفتیم به درد نمی خورد.

*در مسابقات انفرادی ۲ هدف داریم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش چه برنامه ای برای انفرادی دارد تاتمرکز بازیکنان برای نتیجه گرفتن در این بخش هم کمتر نشود؟ تصریح کرد: ما دو هدف در مسابقات انفرادی داریم اول اینکه بازیکنان رنکینگ خود را کم کم ارتقا دهند و دوم اینکه نقاط ضعف خود را در مسائل فنی بررسی و برطرف کنیم. بازیکنی که می خواهد موفق شود باید نقاط ضعفش برطرف شود و ما برای این کار برنامه داریم اما باید ابزار لازم را هم داشته باشیم. بازیکنان باید از لحاظ روانی آرامش داشته باشند و از لحاظ مادی نیز تامین شوند تا دغدغه آنها فقط تمرین شود. حدود یک سال قبل از المپیک توکیو برخی امکانات دراختیارمان قرار گرفت و تیم از لحاظ تکمیل کادرفنی ضعف داشت. 

همچنین ببینید

استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد

با پیگیری فدراسیون شمشیربازی و مساعدت و همراهی ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، …

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی