بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه/ پاکدامن نقره گرفت، رهبری برنز

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در سابر مردان رقابت های خود را آغاز کردند.
 
در پایان مرحله گروهی علی پاکدامن با شش پیروزی، نیما زاهدی با دو پیروزی و سه شکست، محمد فتوحی با چهار پیروزی و یک شکست و محمد رهبری با چهار پیروزی  و یک شکست به کار خود پایان دادند و راهی جدول اصلی شدند.

در جدول اصلی و در مرحله یک شانزدهم نهایی علی پاکدامن، محمد رهبری  و محمد فتوحی استراحت داشتند. نیما زاهدی در این مرحله برابر تولگا اسلان از ترکیه 15 بر ۱۴ شکست خورد و از صعود باز ماند.

در مرحله یک هشتم نهایی علی پاکدامن 15 بر 5 تولگا اسلان از ترکیه را شکست داد، محمد رهبری  15 بر 6 ال مصری از اردن را مغلوب کرد و محمد فتوحی، محمودوف از ازبکستان را با نتیجه 15 بر 10 از پیش رو برداشت و هر سه نماینده ایران راهی دور بعد شدند.

در مرحله یک چهارم نهایی محمد رهبری از ایران 15  بر 9 محمد فتوحی، دیگر سابریست ایرانی را شکست داد و علی پاکدامن برابر نظر بی ستارخان از قزاقستان با نتیجه 15 بر 10 به پیروزی رسید.

به این ترتیب هر دو نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی برابر هم قرار گرفتند. در این دیدار علی پاکدامن برابر محمد رهبری 15 بر 11 به برتری رسید و راهی فینال شد.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در پایان این مسابقات جایگاه نمایندگان کشورمان در سابر مردان به شرح زیر است:
2- علی پاکدامن
3- محمد رهبری
5-محمد فتوحی
19-نیما زاهدی

همچنین ببینید

صعود همه ملي پوشان سابر ايران در رنكينگ جهاني/ علي پاكدامن چهارم شد/ايران تيم هفتم جهان  

طبق اعلام رده بندي جديد شمشيربازان جهان، علي پاكدامن با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاده أست، در اين رده بندي سايرنمايندگان ايران هم صعود داشتند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي،  فدراسیون بین المللی شمشیربازی رنکینگ جهانی بازیکنان و تیم های اسلحه سابر را بر اساس نتایج به دست آمده که در جام جهانیمجارستان اعلام کرد. بر این اساس علی پاکدامن كه در اين جام موفق به كسب مدال برنز شد با يك پله صعود در رده چهارم جهان ايستاد. محمد رهبری همتوانست جایگاه ۲۸ خود در رنکینگ جهانی را تثبیت کرد.  محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران هم در رنكينگ جهاني جديد صعود داشتند. جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است: * علی پاکدامن: رده ٤ (او پیش از این در جایگاه ٥ قرار داشت) محمد رهبری: رده ۲۸ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت) محمد فتوحی: رده ٦٩ (او پیش از این در رده ٧٣ قرار داشت) * فرزاد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این در جایگاه ٩١ قرار داشت) همچنين در بخش تيمي رنكينگ جهاني، تيم ملي ايران همچنان هفتم جهان است. در جریان جام جهانی شمشیربازی مجارستان پاکدامن سوم شد، رهبری صاحب جایگاه ٢٢ شد، باهر ارسباران در رده ٣٥ ایستاد وفتوحی هم جایگاه ٤٠ را به خود اختصاص داد. در بخش تیمی هم تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رده ششم قرار گرفت.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی