باقرزاده: نباید انتظار داشت در هر 3 اسلحه موفق باشیم

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: سهمیه المپیک ایران مسجل شده است در حالی که کشورهای فرانسه و روسیه که مهد شمشیربازی دنیا هستند همچنان به دنبال کسب سهمیه هستند

به گزارش ورزش سه، فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی که در برنامه گل طلایی رادیو جوان صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که چرا در اسلحه سابر ملی پوشان شمشیر بازی موفق ظاهر می شوند اما در اسلحه اپه و فلوره ضعیف عمل میکنیم گفت: ژاپنی ها در اسلحه فلوره مدال جهانی دارند اما در اسلحه سابر 45-15 شکستشان دادیم ، تیم ملی شمشیربازی قزاقستان در سطح جهانی در اسلحه اپه دارنده ی سکوی جهانی هستند اما در اسلحه سابر مغلوب شمشیربازان ایرانی می شوند. با توجه به اینکه یک جام جهانی باقی مانده است ، سهمیه المپیک ایران مسجل شده است در حالی که کشورهای فرانسه و روسیه که مهد شمشیربازی دنیا هستند همچنان به دنبال کسب سهمیه هستند و شاید برای اولین بار در طول تاریخ سهمیه ای را کسب نکنند پس نباید این انتظار را داشت که در هر سه اسلحه سابر ، اپه و فلوره موفق عمل کنیم.
وی افزود: با المپیادهای استعدادیابی که وزارت ورزش گذاشته تلاش خود را می کنیم که استعدادها را شناسایی کنیم و در اسلحه اپه شمشیربازی به نام محمد رضایی را از استان اصفهان و برزگر را از ارومیه شناسایی کردیم و نیازمند حضور مربیان درجه یک دنیا در کشورمان هستیم که با توجه به مشکلات ارزی که در کشورمان وجود دارد توان جذب مربی خارجی را نداریم.
رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: اما در حال حاضر مربیان داخلی خیلی خوبی مثل محمد میرمحمدی را در اسلحه فلوره داریم و در اسلحه سابر یعقوبیان را داریم که از مجارستان به تازگی برگشته اند.
وی در باره انتخاب محسن وحدانی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون تصریح کرد: وی درحال حاضر سرپرست دبیری فدراسیون است و خیلی با جدیت و علاقه بکار خود ادامه می دهد و کسی است که سال ها در مطبوعات بوده است و ورزش را به خوبی می شناسد و همه جامعه ورزش او را به خوبی می شناسند و در حال حاضر تمام وقت در فدراسیون حضور دارد .
رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که نایب رییس بانوان فدراسیون چه کسی است گفت: با خانم فرهادی زاد صحبت هایی برای حضور در فدراسیون شده است ولی خانم فولادی در حال حاضر سرپرست نایب رییسی بانوان هستند و با چندین نفر در این زمینه صحبتهایی شده است که همانند وحدانی تمام وقت در فدراسیون باشند. من وظیفه دارم از نیروهای متخصص استفاده کنم.
وی در خصوص سالن تمرین برای شمشیربازی تاکید کرد: قطعا با کمبود سالن مواجه هستیم و تنها در سالن شهید کلاهدوز تمرین میکنیم که بالای 60 سال از احداث آن می گذرد و در ضلع شمالی مجموعه شهید شیرودی قرار دارد و قدمت تاریخی دارد که می توان از آنجا به عنوان موزه استفاده کرد و در حال حاضر پیگیر تبدیل آن سالن به موزه برای درامدزایی هستیم.

همچنین ببینید

قدرداني رييس فدراسيون شمشيربازي از سفير ايران در مجارستان  

مرتضي مراديان سفير ايران در مجارستان در زمان برگزاري جام جهاني اين كشور و پيش از آن، از نزديك پيگير وضعيت ملي پوشانايران بود.  به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي، در جريان برگزاري جام جهاني مجارستان كه با مدال برنز علي پاكدامن در بخشانفرادي و كسب سهميه تيمي المپيك همراه بود، سفارت ايران در اين كشور همراهي قابل توجهي با تيم اعزامي ايران داشت. مرتضي مراديان سفير ايران در مجارستان همراه با سلطاني نماينده سفارتخانه ايران در حوزه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با حضوردر سالن محل برگزاري مسابقات، مشوق ملي پوشان ايران در برگزاري ديدارهاي شان بودند كه باعث دلگرمي آنها شد.  پيش از آغاز جام جهاني مجارستان نيز سفير ايران همراهي لازم را با فدراسيون شمشيربازي ايران براي سفر ملي پوشان و اقامت آنهادر بوداپست داشت. در همين راستا، دكتر عليرضا پورسلمان در نامه اي رسمي به سفارت ايران در مجارستان، مراتب قدرداني خودِ و فدراسيون شمشيربازيايران را از وي و همكاران شان اعلام كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی