باقرزاده: آماده درخشش در المپیک بودیم/ به کسب سهمیه های بیشتر امیدواریم

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: در حالی 4 سهمیه بدست آوردیم که هنوز به کسب سهمیه های اسلحه های فلوره و اپه امیدواریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فضل الله باقرزاده با اشاره به موفقیت شمشیربازی را در کسب اولین مدال جهانی این رشته و کسب 4 سهمیه سابر برای المپیک، اظهار داشت: اولین مدال جهانی شمشیر بازی و کسب 4 سهمیه در اسلحه سابر برای المپیک 2020 کار بزرگ و تاریخی این رشته محسوب می شود. مدال مجتبی عابدینی در رقابت های قهرمانی جهان که در سال 98 به ارمغان آمد، یکی از ارزشمندترین مدال های تاریخ ورزش ایران محسوب می شود. همه تلاش و برنامه ریزی ما به سمتی است که مدال المپیکی هم برای ورزش ایران محقق سازیم.

وی افزود: از 1896 که المپیک با 9 رشته آغاز شد، شمشیر بازی در قالب المپیک های کهن و نوین همیشه وجود داشته و خوشحالیم که این موفقیت ها برای ورزش ایران در این رشته با سابقه بدست آمده است.

رییس فدراسیون شمشیربازی در ادامه درباره وضعیت تیم ملی در روزهای کرونایی و قرنطینه تاکید کرد: هر چند ورزشکاران ما آماده درخشش در المپیک بودند اما اکنون هم در شرایط قرنطینه خانگی برنامه های پیمان فخری را اجرا می کنند اما هیچ تمرینی جای مسابقه و اردو را نمی گیرد. بنابراین امیدوارم هر چه زودتر بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

باقرزاده با اشاره به امیدواری برای کسب سهمیه ای بیشتر گفت: در حالی 4 سهمیه بدست  آوردیم که هنوز به کسب سهمیه های اسلحه های فلوره و اپه امیدواریم. از المپین های فعلی هم برای درخشش در المپیک تابستان آینده حمایت کامل خواهیم کرد و از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم ویژه تشکر می کنم.

همچنین ببینید

فدراسيون جهاني شمشيربازي سهميه المپيكي ايران را تاييد كرد/ حضوردر بخش تيمي و انفرادي  

فدراسيون جهاني شمشيربازي فهرست تيم هاي المپيكي اين رشته را نهايي و اعلام كرد، بر اين اساس نام تيم اسلحه سابر مردان ايرانوارد فهرست المپيكي هاي اين اسلحه شد و در بخش انفرادي هم ايران سه نماينده خواهد داشت.  به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي، فدراسيون جهاني شمشيربازي با توجه به اتمام فصل رويدادهاي گزينشي المپيك ولحاظ كردن امتياز تيم هاي شركت كننده و همچنين رنكينگ جهاني، فهرست تيم هاي المپيكي شده در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و بانوان را نهايي و اعلام كرد. بر اين اساس نام تيم ملي اسلحه سابر مردان ايران در فهرست تيم هاي المپيكي اين اسلحه قرار گرفته است. تيم ايران سهميه خود را درجريان جام جهاني مجارستان قطعي كرد كه با توجه به فهرست اعلام شده، از طرف فدراسيون جهاني هم تاييد رسمي شده است. رقابت هاي شمشيربازي المپيك در هر اسلحه با حضور ٨ تيم برگزار مي شود. ايران در كنار كره جنوبي، آمريكا، مجارستان، فرانسه،ايتاليا، مصر و كانادا تيم هاي حاضر در اسلحه سابر مردان هستند. رقابت هاي شمشيربازي المپيك در بخش انفرادي هم برگزار مي شود. بر اساس فهرست اعلام شده توسط فدراسيون جهانيشمشيربازي، ايران به واسطه سهميه تيمي كه در اختيار دارد، در بخش انفرادي اسلحه سابر بازي ها سه نماينده خواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدال طلای آپه مردان

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by
مدال طلای سابر مردان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

No, thank you. I do not want.
100% secure your website.
Powered by

 

از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی
از راست مرحوم عباس شقاقی_رشید خالقی_بهرام امین صدری_کیومرث طلوعی_بیژن سرهنگ پور_مرحوم علی قریشی